Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

21. januar 2011

Lys stripet linbukse

Når jeg hadde strikket vesten som jeg blogget om under fant jeg ut at jeg måtte sy en bukse hun kunne bruke til vesten, for hun hadde ikke noe som passet. Så da jeg stod og egentlig ville handle stoff til å sy en kjole til meg, men ikke fant det stoffet jeg ville ha, ble det i stede buksestoff til litlå. En lys bukse er ikke alltid like praktisk, men det er ganske fint. Også er det jo så greit med de små, viss de har på seg fine klær når vi kommer så kan vi ta av dem etter kun kort tid og la dem krype rundt i strømpebuksen.
Buksen er sydd i lyst linstoff og foret med lyst bomullstoff, i livet har jeg brukt lys ribbe og det samme har jeg gjort rundt anklene, men dem sydde jeg litt høyere inn i foret slik at de ikke synes når hun har den på seg. Jeg hadde det litt travelt når jeg sydde i livet i buksa så av en feiltagelse endte jeg med sømmen og lappen foran i stede for bak. Det gjør ikke så mye, hun kryper jo for det meste slik at det er baksiden vi ser uansett, men mannen min tar stadig vekk buksen på feil vei og da er den ikke like fin.


Mønster: Eget
Stoff: Lyst stripet linstoff fra textart
lyst bomullstoff fra stoff og stil og lys ribbe fra kreaktiv

1 kommentar:

  1. Herlig bukse, den ser jo helproff ut! Fora og alt! Flink er du. Syns strikkepinne-etuiene lenger nede var knallfine også! Også lilletulla, da. Supersøt!

    SvarSlett