Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

12. januar 2011

Lilla fløyelsbukse

 Denne buksen er jeg kjempefornøyd med, ikke fordi den var så veldig avansert og jeg måtte være kjempe dyktig for å få den til, men fordi jeg synes den ble veldig fin og anvendelig :) Sydde buksen i løpet av en kveld og det iberegnet tiden det tok å tegne mønsteret. Veldig fin farge på buksen synes jeg, og ekstra kjekt at den passer så godt til sokkene og luen jeg har strikket.


Mønsteret: er eget, med utgangspunkt i en Blingo bukse i str. 68-74 som vi hadde kjøpt. Det er i grunnen en nokså slank og lang bukse til å være denne typen bukse og det synes jeg er litt kjekt. Den er fortsatt nokså lang til henne og vi bruker den en del med innbrettede ribber nede, da gir buksen et annet inntrykk, litt mer fin, litt mindre "sporty". Neste gang jeg bruker dette mønsteret skal jeg skrå den litt mer ned oppe i livet.

Stoff: Fløyelsetoffet er babyfløyel kjøpt på Textart.no Deep purple 21
Ribbene i liv og bein er kjøpt på Kreaktiv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar