Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

6. januar 2011

Kosefiller

Litlå fekk når hun ble født en herlig kosefille fra "Lilleba". Meget enkel, og jeg tenkte; dette kan også jeg få til. Man tar helt enkelt to gode og myke jersey bomullstoff, klipper to like store trekanter med litt ekstra lengde ut i hjørnene. Sy dem sammen rette mot rette, vreng dem slik at du får retten ut gjennom en liten åpning du har latt være å sy igjen. Knytt knuter i hjørnene og sy for hånd sammen den lille åpningen du vrengte gjennom. Fillene har vært stor stas å leke med, både studere, slenge på og leke "titt tei" bak, samtidig som hjørnene er helt supre å bite i og sue på når hun har tenner på vei ut og gommer som klør. Som dere ser på bildet under så blir filla tydelig valgt foran flaska. Og det er alltid greit å ha ei kosefille og to å gå på i tilfelle vi skulle miste en.

Mønster: Ingen mønster, men ideen er tatt fra en fille fra "Lilleba" som hun hadde fra før.
Stoff: Lilla jersey og blomstret stoff fra stoff og stil
Giraff stoff kjøpt på cethodesigns.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar